Wednesday 4 October 2017

Jangan Minum ESP

JANGAN MINUM ESP

Saya nak bagi tahu kalau korang ada masalah macam bawah nie👇🏼 memang saya tak galakkan untuk ambil ESP


SIAPA???

👉🏼Pesakit Cyst
Kenapa pesakit Cyst tak boleh ambil ESP?

✔️Disebabkan ESP nie boleh meningkatkan kadar hormon estrogen, jadi tidak sesuai buat korang sebab ia akan membantu meningkatkan hormon estrogen dan boleh menyebabkan cyst semakin membesar.

✔️Peningkatan hormon estrogen itu sendiri tidak digalakkan bagi korang yang mempunyai masalah cyst.

👉🏼Pesakit Buah Pinggang

✔️Selalunya pesakit nie mengalami masalah untuk menapis protein dan cecair dalam tubuh. Jadi kalau ambik ESP yang berprotein tinggi boleh menjejaskan fungsi buah pinggang yang telah rosak. Mereka hanya boleh menerima protein dalam jumlah yang sedikit sahaja.

👉🏼Pesakit Hipotiroid
Apa kaitan ESP dengan pesakit hipotiroid? 

✔️Pesakit hipotiroid adalah mereka yang mengalami masalah kekurangan hormon tiroid. ESP selalunya dicadangkan untuk mereka yang mempunyai masalah hipertiroid atau terlebih hormon tiroid. 

Tapi kalau korang yang kekurangan hormon tiroid bahaya sebab ESP akan merendahkan lagi pengeluaran hormon tiroid,kurang sesuai untuk pesakit hipotiroid yang dah sedia kekurangan hormon  tiroid.

👉🏼Anak-anak bawah 1 tahun

✔️Bukan saja ESP, bahkan anak-anak bawah 1 tahun tidak dibenarkan mengambil sebarang suplemen Shaklee..pada usia ini, susu yang terbaik buat mereka adalah susu ibu sepenuhnya.

Jadi masa nak ambik korang kena pastikan korang tak ada masalah-masalah macam kat atas nie👆🏼

Info tentang ESP .



Jika ingin membuat pembelian produk shaklee boleh terus Wasap saya...

Cara penghantaran
Pos seluruh Malaysia dan COD Area yang berdekatan(Perlis)

Email : nisarajwa28@gmail.com

Add Fb saya : mastura jaafar untuk chatting secara langsung dengan saya berkenaan dengan produk.

Boleh follow ig saya: suppliment_shaklee

Konsultasi percuma hanya untuk pelanggan sahaja 




No comments:

Post a Comment